tisdag 23 januari 2018

Ny gardinkappa

Efter fönsterbytet blev den gamla gardinkappan i ateljén för kort. I Vadstena fanns inget jag ville ha, så hellre än att åka trakten omkring i vintervädret, letade jag på nätet. Och för att underlätta för mig själv, sökte jag i första hand efter kappmetervara. Fönstret är långt, hela fem meter, så meterpriset fick inte vara för högt.

Jag letade och letade och hade nästan börjat ge upp hoppet, när jag snubblade över Tyget. Det är inte min vanliga stil, jag brukar vara lite mer diskret, så jag frågade mamma och Syster Yster vad de tyckte. Och när det gav klartecken, slog jag till.

Idag kom tyget och med bara två korta fållar att sy kom det snabbt på plats Mönstret heter Greenhouse, så passande för en odlingsnörd som jag, även om jag inte precis odlar citroner i mitt lilla kallväxthus.



Jag är väldigt nöjd. Vilken tur att jag inte fegade ur, utan gick lite utanför min trygghetszon. 

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Gladgardiner! Underbart frodigt och fint!

AnJa sa...

Håller med! Vilka fina vårgardiner! Skulle kunna tänka mig samma i köket. Var har du beställt dem ifrån?

KataM sa...

De är köpta på Linea. https://www.lineahemma.se/product/580104#/produktbeskrivning