måndag 15 januari 2018

Organiserat kaos

Nu är det dags att plocka fram frökatalogen och göra årets beställning.

Jag känner alltid en blandning av sug efter att sätta igång och motstånd mot att ta itu med det. Jag har så många påsar och det gäller att få någon slags struktur i det hela.

Jag börjar med att lägga ut alla fröpåsar på bordet och sortera dem i kuvert efter vilken månad jag ska så dem. Samtidigt ser jag om några påsar är tomma eller bara har ett fåtal fröer kvar. I så fall skriver jag upp det för att minnas vad som behöver beställas. Utanpå varje kuvert skriver jag vilka sorter kuvertet innehåller.



Näst steg är att titta på listan jag har över nya växter jag skulle vilja prova på och kolla att ingen av dem redan finns i ett kuvert.

Sedan är det dags att ta fram katalogen och leta reda på det jag vill köpa - och inte bli alltför inspirerad och spontanköpa mer än jag kan hantera. 😉

Det tar lite tid och börjar alltid med en känsla av allmän förvirring. Men när det väl är gjort har jag stenkoll på det hela, så det är väl värt det.

Inga kommentarer: