måndag 5 februari 2018

Ärtsoppa à la mig

Idag har jag kokat ärtsoppa på det sista av skinkspadet, som jag haft i frysen sedan jul. Något fläsk hade jag inte, så jag freestylade, som jag så ofta gör när jag lagar mat.

Morötter brukar man ju ha i vegetarisk ärtsoppa, så det stoppade jag i. Men lite kött ville jag också ha, så jag slantade också i ett par korvar. Ja, och så lök och kryddor så klart.



Medan soppan kokade fick jag feeling och stekte några små pannkakor. De två första blev fasligt fula, men som pappa brukar säga, de ska ju ändå gå sönder när man äter dem. Resten blev bättre, dem ska jag äta en annan dag.



1 kommentar:

Cecilia sa...

Här blev det linssoppa igår, makens kraetion, och så fick jag feeling och gjorde någon form av hallonpaj till efterrätt, så vi hade lite lika middagar.