lördag 21 april 2018

Aj då!

Idag tänkte jag sätta på garagevattnet, för nu vill jag börja så.

Rund huvudkranen i mitt oisolerade garage har jag en frigolitklädd låda, som jag dessutom fyller med isolering när jag stänger av vattnet på hösten. Där hittade jag boet efter musen jag fångade i vintras. Den hade det nog riktigt varmt och gott där, tills jag fick tag på den. Den hade gnagt sönder en del av frigoliten på bottnen och dragit dit en massa löv att göra det extra ombonat med.


När jag satte på vattnet tyckte jag att det lät misstänkt, så jag tittade mig omkring och upptäckte att det rann vatten från under några garderober. Tack och lov står de uppallade på tegelstenar och fallet mot golvbrunnen är bra, så några skador blev det inte. Ledningen har väl helt enkelt frusit, fast jag brukar vara så noga med att tömma den på vatten. Huvudkranen är lite trög, kanske har jag inte orkat vrida av den helt, så att vattnet ändå kommit in i systemet.


Ja, ja, jag får väl bära vatten i kanna inifrån tills jag fått det lagat. Det kunde vara värre, men nog är det lite retfullt.




Inga kommentarer: