torsdag 12 april 2018

Den här är jag riktigt nöjd med!

Igår stickade jag färdigt tröjan i Kalinka 21, en blandning av lin och ull. Jag älskar Karin Öbergs garner, men de är är inte billiga. Så när "min" garnbutik stängde för några år sedan, tog jag chansen att köpa några härvor till utförsäljningspris.

Det tog mig fem månader att bli klar, men då har jag ju stickat lite annat emellan. Jag använde mönstret med insatta ärmar ur Ann Budds The Knitters Handy Book of Top-Down Sweaters. Någon form av enkelt mönster ville jag ha, något som inte tog fokus från garnet. Det fick bli fem avigstickade ränder i olika längd från halsringningen fram, och tre bak. Jag har spunnit vidare på det där med olika långa ränder i nederkanten, fast på ett lite annorlunda sätt.

Jag är väldigt nöjd med den! Jag älskar garnet, som sagt, och en tröja i den här färgen har jag velat ha länge. Den heter Cyan, men jag skulle nog kalla den petrol-färgad. Som vanligt är färgåtergivningen inte korrekt, den drar mer åt grönt i verkligheten.


Nu ska jag sätta igång med en mer somrig tröja, med garn från samma utförsäljning. Började med provlappar till den så fort jag fäst de sista trådarna i denna. Är man kedjestickare så är man!

3 kommentarer:

fale artut sa...

Så fin, och så fin färg!

Cecilia sa...

Hel unik och fantastiskt fin! Underbar kvalitet dessutom!

AnJa sa...

Håller med föregående talare! Så himla fin tröja!!!