onsdag 4 april 2018

Nya vinterkängor i vårens tid

Mina vinterkängor har hängt med i runt femton år, men i för några veckor sedan började de le retfullt åt mig, för att under påsken börja gapskratta.


Att köpa skor gillar jag inte! Jag har svårt att hitta något jag trivs med och kan ibland leta i månader och år innan jag lyckas. Men nu var jag ju bara tvungen. Så igår tog jag mig i kragen och for till Ödeshög, eftersom jag tycker bättre om skoaffären där än den i Vadstena.

Jag gick in, sa att jag ville ha ett par varmfodrade vinterkängor utan klack och med halkfri sula. Ägarinna sa att hon hade ett par riktigt bra finska kängor, som hon visserligen lagt undan för säsongen, men som hon lätt kunde hämta. Hon fick min skostorlek och kom snart tillbaka med något som var nästan en kopia av mina gamla, med både snörning och dragkedja och allt - något som är så galet praktiskt.

Jag stoppade i fötterna, kände direkt att de satt som en smäck, betalade och gick. Hela besöket tog nog ungefär en kvart. Aldrig har ett skoköpt gått så smidigt! 





1 kommentar:

AnJa sa...

De ser väldigt sköna ut. Så kul att det gick så smidigt.