lördag 12 maj 2018

Flytande solar på en mulen dag

Syster Yster har varit på besök några dagar för vår vårliga konstrundeutflykt. I år blev det Konst runt Omberg. Det finns mycket att skriva om det, så det kommer att bli några inlägg, men låt mig börja med något icke konstrelaterat.

Vi stannade vid ett litet garage-loppis för att fråga om vägen till en konstnär vi inte hittade. Förutom loppisgrejerna fanns batikdukar importerade från Indien av pappan (om jag minns rätt) till hon som hade loppisen. De var riktigt snygga och kostade bara hundra kronor, så jag köpte en med tanke att ha på terrassbordet. Jag är väldigt nöjd med den.





Någonstans på rundan hade någon lagt maskrosor i vatten i en svart skål. Syster Yster och jag fastnade direkt. Gissa om vi blev nöjda, när vi sedan kom till fyndhörna i en blomsteraffär och där stod två svarta skåla för tjugo kronor styck. En till oss var, rättvist och bra. Maskrosorna blommar för fullt här nu, så det var bara att gå ut och plocka.









2 kommentarer:

AnJa sa...

Så fin duk! En sådan skulle passa här åxå. Och vilket fint tips att lägga maskrosorna i en skål på bordet!

Cecilia sa...

Maskrosor är så vackra! Fint med det gula mot det svarta!