lördag 12 maj 2018

Lottläge

Det kanske vore läge för mig att köpa en lott eller två. Jag som aldrig brukar vinna något, har nu lyckats två gånger på bara ett par veckor. Först vann jag gissningstävlan på Fale Artus blogg. Och så i går damp det ned en annan vinst i brevlådan.

Det var tidningen Hemslöjd som lottade ut fem exemplar av den nyutkomna boken Broderat på stickat i början på april; man skulle mejla en motivering till varför just man själv skulle vinna. Jag skrev ihop några rader och glömde sedan bort det, just för att jag aldrig brukar ha någon tur. Så gissa om det var en glad överraskning!


3 kommentarer:

fale artut sa...

Grattis! och väskan kommer, bara jag får någon ordning på saker och ting!!
Kram!

Cecilia sa...

Eller så har du liksom uttömt din tur? Jag brukar köpa lotter när jag haft otur med annat i tanken att jag borde vinna, av rättviseskäl!

KataM sa...

Cecilia: En ny tanke för mig, men så kan det ju också vara. :-)